TUI BLUE Atlantica Kalliston Resort, Crète -Chania | VIP-selection

Derniers consultés

TUI BLUE Atlantica Kalliston Resort

Sauvegardé avec succès!
Infos

Info sur TUI BLUE Atlantica Kalliston Resort

Offrant le concept 'Adults Only', ce bel hôtel TUI BLUE Atlantica Kalliston Resort est recommandé aux couples recherchant à profiter du calme à deux. Ils peuvent relaxer aux piscines, prendre un bain de soleil à la plage de sable, se laisser choyer au Spa luxueux aux équipements professionnels... et sur le plan culinaire, opter entre non moins de 5 restaurants. Au restaurant à la carte Weinkeller vous attend une expérience culinaire inoubliable! Son menu intègre notamment quelques plats composés par le chef étoile belge Franky Vanderhaeghe du restaurant Hostellerie St. Nicolas (2 étoiles Michelin). Le rêve pour tout gastronome! Vous ne passerez pas outre: le TUI BLUE Atlantica Kalliston Resort mettra de l'art dans votre assiette. Hôtel très populaire, il est donc recommandé de réserver tôt!

Renouvellement de certains restaurants et bars pour l'été 2022.

Facilités Générales

  • 3 piscines d'eau douce dont 1 avec bain à remous
  • Transats et parasols gratuits à la piscine et à la plage
  • Service de serviettes gratuit
  • Magasin
  • Salon de coiffure
  • Blanchisserie
  • Wifi (gratuit) dans le complexe entier

Sport et Animation

  • Gratuit: ping-pong, fléchettes, fitness, body balance
  • Animation légère en journée (aérobic, aquagym) et soirée (musique live)
  • Payant: yoga, billard, centre Spa avec sauna, bain de vapeur, massages, manucure/pédicure...

Restaurants & bars

  • Demi-pension possible
  • Restaurant principal (repas sous forme de buffet, show-cooking)
  • Restaurant à la carte grec (dîner: à la carte)
  • Restaurant à la carte italien (dîner)
  • Restaurant à la carte international Weinkeller (dîner, 2 étoiles Michelin)
  • Restaurant-grill (plusieurs fois par sem.)
  • Lobby-bar, beach-bar, Aqua Bar, coffee-shop
  • Tenue correcte requise au dîner (pantalon pour les hommes, pas de tongs, pas de vêtements de plage)
  • Service en chambre (8-24h)

Notre avis

Catégories de Chambres

Chaque chambre est équipée de salle de bains (bain avec douche, sèche-cheveux, peignoir, chaussons), carrelage, climatisation individuelle, choix d'oreillers (gratuit), téléphone, wifi (gratuit), TV-satellite (écran plat), nécessaire à thé et à café (réapprovisionné tous les jours), frigo, coffre-fort (gratuit) et balcon

  • Chambre de luxe (2 pers.) avec vue sur arrière-pays (type 20)

  • Chambre supérieure (2-3 pers.) avec salon intégré et vue sur mer (type 22)

  • Suite Sunset View (2-3 pers.) avec salle de bains ouverte: 1 chambre à coucher, 1 salon (type 23)

  • Chambre supérieure (2-3 pers.) avec salon intégré, bain à remous sur le balcon, vue sur la lagune et vue sur mer, sur demande (type 24)

  • Chambre supérieure (2-3 pers.) avec salon intégré, terrasse et vue sur la lagune (type 25)

  • Chambre supérieure Swim Out (2 pers.) avec salon intégré, terrasse et piscine commune (à partager avec autres chambres de ce type), sur demande (type 26)

  • Chambre supérieure Swim Out (2 pers.) avec salon intégré, terrasse, piscine commune (à partager avec autres chambres de ce type) et vue sur la lagune (type 27)

  • 213 chambres

Adults Only

Âge minimal exigé pour les clients de l'hôtel: 16 ans

Avantages

  • Conditions réservation rapide

Vos vacances en période de coronavirus

  • Consultez les pages corona de TUI, pour toutes les mesures et conditions de voyage par destination.
  • En raison des règles locales dans votre destination liées au coronavirus et du nombre de clients par hébergement, les hôtels doivent parfois faire des ajustements (au dernier moment).
  • Il est possible que certaines facilités (comme par ex. des restaurants à la carte, des bars, des facilités de bien-être ou de sport…) ne soient pas ouvertes, ou seulement partiellement ou autrement.
  • Ces adaptations peuvent avoir lieu ou changer tous les jours, il nous est donc malheureusement impossible de vous informer à l'avance de toutes les modifications.
  • Dans l’appli TUI, nous partageons aussi avec vous des informations importantes. Assurez-vous de l'installer sur votre téléphone portable avant de partir, ainsi nous pourrons toujours vous joindre.
  • Grâce à l’appli, l’équipe TUI se tient à votre disposition 24h/24, 7j/7. En effet, vous pouvez contacter à tout moment notre représentant numérique en français.
  • Veuillez noter que nos représentants TUI ne seront pas présents physiquement dans toutes les destinations.
Atouts
  • Adults Only à p.d. 16 ans
  • Vacances à deux reposantes
  • Chambres chiques, salle de bains spacieuse
  • Excellente formule All In
  • Superbe situation sur une plage de sable
Avantages
  • Hôte(sse) à l'hôtel*
  • FAIR TRAVEL
  • Service VIP à bord
  • Accès au VIP Lounge à l'aéroport en Belgique
Situation
  • Directement à la plage

  • A 4,5 km de Chania

  • A 6 km de Platanias

  • Arrêt de bus à 20 m, liaison régulière en bus

  • A ± 24 km de l'aéroport (transfert privé direct aller et retour compris)

All in

All In

  • Petit-déjeuner, déjeuner et dîner au restaurant principal
  • Petit-déj' continental (10h30-11h)
  • 1x/séjour: dîner dans le restaurant à la carte italien, grec et asiatique
  • Sélection de snacks froids (11-18h)
  • Sélection de snacks chauds (12-16h30) dans le nouveau 'comfort food' restaurant
  • Snack de minuit (23-0h30)
  • Eau, boissons rafraîchissantes, bière pression et vin du patron (blanc, rosé ou rouge) aux déjeuner et dîner
  • Sélection de boissons locales alcoolisées et non-alcoolisées (11-0h30)
  • Réduction de 20% aux restaurants à la carte
  • Réduction de 15% sur les vins avec étiquette et spiritueux (de marque premium) dans les restaurants
  • Corbeille de fruits et bouteille de vin à l'arrivée
  • Ping-pong, fléchettes
  • Fitness, body balance
  • Animation légère en journée (aérobic, aquagym) et soirée (musique live)
Prix & types de chambre

Choisissez le type de chambre et le forfait vacances pour l'ensemble de votre groupe de voyage dans TUI BLUE Atlantica Kalliston Resort

Cliquez sur le prix dans le tableau ci-dessous pour modifier votre date ou votre type de chambre.
En cours de chargement...
Situation
En cours de chargement...
Appréciations

8.4

TUI BLUE Atlantica Kalliston Resort

11 appréciations des clients VIP Selection

Excellent

  • Type de chambre
    8,5
  • Nourriture et boissons
    7,4
  • Situation
    9,1
  • Service
    9,1
  • Hygiène
    7,9
Nous demandons aux voyageurs VIP Selection d'évaluer leurs vacances à leur retour. Le score général que vous voyez en haut dans la boule bleue est la moyenne des scores à la question "Lorsque vous repensez à vos vacances en général, comment évalueriez-vous votre logement?". Pour chaque appréciation, le voyageur VIP Selection peut également évaluer les différentes parties du logement, comme la chambre, la nourriture et les boissons, la situation, le service et l'hygiène. Ces scores sont affichés sous "Voir les scores", mais ne sont pas pris en compte dans le score général.

10

CHRISTIAN C.

Couple

03/09/2020

Très bel hôtel

À cause du coronavirus, nous avons pris des mesures supplémentaires pour assurer la sécurité et le confort de nos voyageurs

Hôtel très confortable avec vues magnifiques sur la mer. Les chambres sont confortables, la propreté irréprochable partout dans l'hôltel. En cette prériode de Covid 19 tout est fait pour maintenir la distance et les gestes barrières, bravo à toute l'équipe de l'hôtel pour cela. Les restaurants à la carte sont de qualité (Grec, Italien et Steak) et l'offre all in est tout à fait correcte. Le restaurant principal a une très belle terrasse, on peut manger à l'extérieur du matin au soir. Les piscines sont très agréables et elles ont toutes vue sur la mer. L'animation le soir n'est pas toujours au top, la soirée musique grecque et soirée piano sont très bien par contre les autres soirées pas très animées. Tout le personnel de l'hôtel est très attentif et agréable.

  • Type de chambre
    10,0
  • Nourriture et boissons
    10,0
  • Situation
    10,0
  • Service
    10,0
  • Hygiène
    10,0

8

WILLY V.

Vrienden

30/09/2021

Veel verminderd tegenover vorige jaren.

À cause du coronavirus, nous avons pris des mesures supplémentaires pour assurer la sécurité et le confort de nos voyageurs

hotel heeft een ander management en vooral een andere kok, dit is duidelijk te merken in de verscheidenheid van de buffetten. onderhoud van de kamers en openbare ruimten zijn nog steeds verzorgd, alsook de service en vriendelijkheid van het personeel.

  • Type de chambre
    8,0
  • Nourriture et boissons
    6,0
  • Situation
    10,0
  • Service
    10,0
  • Hygiène
    9,0

6

HANS D.

Vrienden

30/09/2021

eigenlijk meer verwacht van het hotel met 5 sterren

À cause du coronavirus, nous avons pris des mesures supplémentaires pour assurer la sécurité et le confort de nos voyageurs

OPMERKINGEN: inderdaad hotel heeft nood aan renovatie ***** het buffet laat echt te wensen over +++++ na 4 dagen heb je alles al gezien aan het buffet thema avonden was er geen verschil met andere avonden bv visbuffet idem zoals alle dagen met 1 soort vis supplementair in show koking show koking zelf geeft zeker geen meerwaarde , er was er maar een !!!! ook geen aangepaste tafel decoratie was er niet ( waar we de de reeds andere bezocht hotels zeker een meerwaarde was qua sfeer) zo te horen zijn de avondshows bepaald door TUI zelf , piano avond OK rock en roll avond was 1 persoon met gitaar die alle songs in vertraagd tempo zong , dus zeker geen dansmuziek de best avond was de dj avond ( was 1e maal dat hij speelde in dit hotel ) dat was een SUPER dansavond in dagprogramma vermelden van 2e x DJ avond maar was jammer genoeg de 3e x man met gitaar rock en roll sobere ontvangst bij aankomst geen afspraak gemaakt bij aankomst om trips informatie te ontvangen Grieks restaurant de moeite niet waard POSITIEVE : super vriendelijk personeel zowel in restaurant als aan de poolbar ( bar in het water ) de grote poolbar minder vriendelijk kamers zeer net en vriendelijke poetsvrouw prachtwandeling naar super gezellig stadje Italiaans restaurant wel super lekker en vriendelijke bediening kamer met uitzicht pool is zeker een positief gegeven direct prive strand aan hotel super Covid verplichtingen waren volgens de normen perfect DUS TIJDENS ONZE VAKANTIE HEBBEN WE ZELF VOOR DE SFEER GEZORGD , MAAR EEN HOTEL WAT ZEKER NIET VOOR HERHALING VATBAAR IS !!!!

  • Type de chambre
    9,0
  • Nourriture et boissons
    3,0
  • Situation
    7,0
  • Service
    9,0
  • Hygiène
    8,0

9

LUC D.

Koppel

23/09/2021

5 sterren ?

À cause du coronavirus, nous avons pris des mesures supplémentaires pour assurer la sécurité et le confort de nos voyageurs

dit was de 4de maal dat we in het Kalliston verbleven en ook de laatste maal. het hotel heeft van zijn grandeur veel verloren op alle gebied. het is verouderd matig onderhouden zowel binnen als buiten. het aanbod van maaltijden was veel minder als vorige jaren en daar kan Covid 19 geen oorzaak van zijn. Vip selection op luchthaven van Chania : niet bestaande !!!! Check in wachttijd 90 min !!!!! niemand van Tui aanwezig of te bereiken!!!

  • Type de chambre
    8,0
  • Nourriture et boissons
    5,0
  • Service
    7,0
  • Hygiène
    6,0

8

ALAIN V.

Koppel

16/09/2021

Nog steeds zeer goed , maar bepaalde details minder dan de voorbije jaren

À cause du coronavirus, nous avons pris des mesures supplémentaires pour assurer la sécurité et le confort de nos voyageurs

Wij boekten dit hotel voor de 4de keer via VIP selection. Het hotel is nog steeds een aanrader, gelegen in een aangename baai, dichtbij restaurantjes en winkeltjes en op busafstand van Chania. Men doet hier zeer zijn best om alles zo corona-proof te laten verlopen door het voorzien van voldoende handgel en mondmaskers. Alle ruimtes zijn zeer netjes en perfect onderhouden. De laatste keer dat wij hier verbleven was ( deels omwille van Corona ) in 2018, ondertussen dus wel 3 jaar geleden. Ondertussen is het management quasi volledig veranderd en dat maakt toch wel een groot verschil in de kleine servicedetails. Toen wij vorige keer , voor de 3de maal , aankwamen werden wij, net als voordien met meer dan open armen ontvangen en een ‘blij dat je terug bent’ boodschap. Men verwees naar onze vorige kamer enz. Daar was nu weinig van te merken… Wel kregen wij een welkomstpagina met drank en versnaperingen, maar ik vermoed dat dat voor alle bezoekers zo is, ook als je hier de eerste keer logeert. Het vorige management liep dagelijks meerdere keren op het terrein en in het hotel rond en groette iedereen hartelijk. Ook dat is anders nu. Personeel in bar, restaurant , poetsdames blijven attent maar sommige andere personeelsleden lopen je voorbij zonder enige blijk van groet. Dat was de vorige 3 keren nooit het geval. Vroeger moest je als man een lange broek aantrekken tijdens het diner ( staat ook zo nog op de site van VIP), dit is nu ook niet meer nodig en zorgt onmiddellijk voor een andere sfeer. Men werd vroeger steeds naar een tafeltje begeleid tijdens ontbijt, lunch of diner en mijn deed dan teken aan een ober om de drank op te nemen. Ook dat is anders nu. Tijdens bepaalde delen van de shift, is er niemand te zien ( ook al staat er een bordje dat men je naar je tafel begeleidt) en als men het wel doet, dan zijn het soms de animatoren die je wel een tafel geven, maar daarna moet jezelf de aandacht proberen trekken van een ober voor drank. Dit was vr

  • Type de chambre
    9,0
  • Nourriture et boissons
    9,0
  • Situation
    9,0
  • Service
    8,0
  • Hygiène
    9,0

8

JEAN PAUL C.

Koppel

14/09/2021

À cause du coronavirus, nous avons pris des mesures supplémentaires pour assurer la sécurité et le confort de nos voyageurs

Hotel is aan opfrissing toe. We kregen door de Vip Selection een upgrade: een kamer beneden aan het overloopzwembad, jammer een kamer volledig in de hoek geduwd met terras inde vorm van een spie met enkel 's morgens een beetje zon en beperkte zicht. Geen enkele vuilbakken aan strand noch asbakken voor rokers. Strand is niet onderhouden; zand was bevuild met sigarettenpeuken, schijfjes fruit van cocktails, rietjes en rietjes papier. Drinkbekers bleven 's morgens naast de ligzetels staan. Naast trapje van strand naar zwembad en Grieks resto bleef er gedurende dagen drinkbekers en asbakjes staan. Foto's kunnen gestuurd worden. We kregen wel tot twee maal toe een mail om het strand rond 12uur te komen onderhouden; door de golven was er veel algen op strand en het hotel wou een award winnen! Het eten was absoluut niet hetgeen over het hotel beschreven is in de Tui brochure; weinig variatie en niet van de fijnste bereidingen. Het Aziatisch en Gourmet restaurant waren gesloten wegen covid??? De desserten waren goed. Ons beste avondmaal was in het Italiaans restaurant. Het ontbijt was daarentegen wel in orde. Het personeel is super vriendelijk en gedienstig.

  • Type de chambre
    7,0
  • Nourriture et boissons
    6,0
  • Situation
    7,0
  • Service
    10,0
  • Hygiène
    4,0

10

LUC V.

Koppel

27/08/2021

Klantvriendelijkste hotel ever.

À cause du coronavirus, nous avons pris des mesures supplémentaires pour assurer la sécurité et le confort de nos voyageurs

Hoeft gewoon geen verdere uitleg. Ondanks alle beperkingen door COVID werd hier alles in het werk gesteld voor elke klant.

  • Type de chambre
    9,0
  • Nourriture et boissons
    10,0
  • Situation
    10,0
  • Service
    10,0
  • Hygiène
    9,0

7

JELLE B.

Familie oudere kinderen

10/08/2021

Enigszins ontgoocheld

À cause du coronavirus, nous avons pris des mesures supplémentaires pour assurer la sécurité et le confort de nos voyageurs

Prima kamer Merendeel personeelslid zeer vriendelijk. Enigzins ontgoocheld over de kwaliteit van het eten in het dagelijks restaurant. Ontbijt: degelijk maar niet 5* waardig - extra vroeg ontbijt nav excursie: erbarmelijk (twee sneetjes brood pp, kom yoghurt, 1half schijfje kaas en hesp, confituur, koffie), niemand aanwezig in ontbijtzaal! Avondmaal: - koud buffet: prima, zeer vers, steeds aanbreng verse groenten en bijgerechten! Warme buffetten: - eten was niet warm genoeg, lauw vlees/vis/groenten - weinig smaak, diverse gerechten smakeloos - weinig variatie in warme groenten, niet lang genoeg gekookt - seizoensgroenten: spruitjes? - dessertbuffet: diepvriestaarten, weinig typisch Grieks, weinig variatie in desserbuffet - vers fruit zag er absoluut niet vers uit ( te lang op voorhand versneden, bruine vlekken)

  • Type de chambre
    9,0
  • Nourriture et boissons
    7,0
  • Situation
    10,0
  • Service
    7,0
  • Hygiène
    7,0

9

JOS R.

Koppel

22/07/2021

Mooi gelegen hotel direct aan het strand

À cause du coronavirus, nous avons pris des mesures supplémentaires pour assurer la sécurité et le confort de nos voyageurs

Het hotel heeft ene fantastische ligging in een baai. Er heerst een algemene rustige sfeer. Er worden wel wat (beperkte) activiteiten georganiseerd, maar niet op een opdringerige wijze. Het eten is verzorgd en lekker. Het hotel is erg proper en goed onderhouden. De corona regels werden goed gevolgd, zonder te overdrijven.

  • Type de chambre
    9,0
  • Nourriture et boissons
    9,0
  • Situation
    10,0
  • Service
    9,0
  • Hygiène
    8,0

9

MARIA G.

Koppel

18/07/2021

ATLANTICA KALLISTON CHANIA

À cause du coronavirus, nous avons pris des mesures supplémentaires pour assurer la sécurité et le confort de nos voyageurs

Zeer goed hotel. Goede service en zeer vriendelijk personeel.

  • Type de chambre
    9,0
  • Nourriture et boissons
    8,0
  • Situation
    9,0
  • Service
    10,0
  • Hygiène
    8,0
Destination
Météo
Météo
En cours de chargement...
Nous calculons le prix pour l'ensemble des voyageurs. Merci de patienter un instant.
Nous recherchons vos vacances. Merci de patienter quelques instants.